Koronavirüse karşı ibuprofen alınabilir mi? DSÖ uyardı, Avustralya tepki gösterdi

0
706

Dünya Sağlık Örgütü, COVID-19 şüphesi bulunan kişilerin ibuprofen yerine paracetamol kullanmasını önerdi. İbuprofenle aynı gruptan ilaçların bazı durumlarda hastalığın seyrini kötüleştirebildiğinden şüpheleniliyor.

Öte yandan Avustralyalı sağlık yetkilileri, iddiaları kabul etmedi, virüsün yeterince bilinmediğini savundu.

Konu, ilk kez Cumartesi günü Fransa Sağlık Bakanı Oliver Veran’ın reçetesiz satılan ağrıkesicilerin COVID-19’u kötüleştirebileceği iddiasıyla gündeme geldi, Dünya Sağlık Örgütü de COVID-19 belirtisi gösterenlerin doktora danışmadan ibuprofen içeren ilaçlar kullanmamasını önerdi.

Avustralya Sağlık Bakanlığı ise dün ibuprofen’in etkilerini tam olarak anlayacak kadar virüsle ilgili bilgi olmadığını açıkladı.

Sağlık Bakanlığı Sözcüsü, “Reçetesiz satılan anti enflametuar (iltihap önleyici) ilaçlar, COVID-19 hastalığının hafif vakalarının genel semptomatik kontrolünde rol oynayabilir. Kritik hasta olanların durumunu stabilize etmek için verilen birçok ilaç arasında kortikosteroidler gibi daha güçlü anti enflameuar ilaç örnekleri bulunuyor. Avustralya sağlık hizmeti bağlamında, bunların etkinliklerinin değerlendirilmesi sürmektedir” açıklamasını yaptı.

Nurofen’in üreticisi Reckitt Benckiser de Pazartesi günü ilacın alınmaması uyarılarını reddeden bir açıklama yaptı. Şirket, ilacın aktif maddesi olan ibuprofen’in hastaları olumsuz etkilediğine dair bir kanıttan haberdar olmadıklarını duyurdu.

Şirket, “COVID-19’un semptomatik tedavisi kapsamında çoğu Avrupalı sağlık yetkilisi hala ibuprofen ve paracetamol’ün uygun kullanımını önermektedir” açıklamasını yaptı.

Öte yandan İngiltere’nin sağlık sistemi NHS, koronavirüs hastaları için tavsiye edilen ağrı kesiciler arasından ibuprofeni çıkardı, yerine de paracetamol’ü önermedi.

Konu, 4 yaşında bir İngiliz kıza, koronavirüs belirtileri olan öksürük ve ateşle hastalanmasının ardından ailesi tarafından ibuprofen verilmesiyle gündeme gelmişti.

Ağrı kesici, kızın daha iyi hissetmesini sağlamak yerine ateşini daha da yükseltti.

Üvey babası Dan Collins’e göre, kız titremeye, zor nefes almaya, gözlerini açık tutamamaya ve kusmaya başladı.

Collins, Facebook’tan yaptığı paylaşımda aileleri uyardı, “Çocuğunuz koronavirüs belirtileri gösterirse, onlara ibuprofen VERMEYİN” yazdı.

Debate started to rage after Amelia Milner (pictured), four, who has suspected coronavirus, was given ibuprofen and experienced a raft of problems including a spike in temperature and vomiting

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here